torsdag 18 oktober 2007

Skön lugn kväll!

Nya numret av Mama fick jag idag i brevlådan, härligt! En stor kopp té, liten kaka och kvällen är räddad! :-)

I morgon bitti ska vi på utvecklingsamtal på dagis, ska bli kul att få höra hur det går för vårt lilla troll. I morse gick hon med mig till dörren på dagis och vinkade hej då i fönstret när jag gick och då tänkte jag, sicken tur att det är ett glatt litet troll som står där innanför glaset och vinkar och pussar till sin mamma, för tänk va hemskt det måste vara när barnet inte vill vara på dagis och man som förälder stänger dörren och VET att hon/han står i fönstret och gråter, hualigen! Jag tror i och för sig att E kommer att ha sina ups and down hon med som alla andra barn. Jag är så tacksam bara att det inte har kommit än, för fy så hemskt det måste vara, både för mamma/pappa och barnet så klart!

Ikväll bidde det pannkakor och vad tror ni sambon säger då?"- i morgon ska vi ha tacos!" Hur orkar han tänka på mat igen när vi precis avslutat en pannkaksmiddag! :-) Vi får se upp så att vi inte hamnar i tacosträsket? :-)

Idag satt jag och två kollegor och försökte få biljetter till Lena Ph och Orups show här i Göteborg som har premiär i januari. Skulle vara så himla kul att se dem. Jag såg Lena Ph show för några års sedan och den var jättebra, den tjejen har humor och drev rätt rejält med sig själv! Såg henne då hon var med i första upplagan av Tältprojektet och då var hon hur kul som helst! Orup däremot har jag aldrig sett live, så det skulle som sagt vara såå kul att få se dem! Jakten på biljetter fortsätter!

Inga kommentarer: