lördag 13 oktober 2007

Problem med bredbandet

Igår funkade inte vårt bredband här hemma, därav det uteblivna bloggande från gårdagen. Det hände i och för sig inte så mycket, då jag var hemma med Vildingen. Förrgår natt var jättejobbig för henne. Vi vaknade vid 1 tiden av att hon tokgrät, sambon gick in och hämtade henne och upptäckte att hon hade kräkt ner både sig själv och sängen. Av med kläderna och sen fick hon sova mellan oss resten av natten. En timme senare hör jag hur hon har kväljningar och vi tänder lampan, då kräks hon slem! Allt det slem som har samlats i magen, förmodligen eftersom hon snorat och hostat den här veckan. Så höll det på hela natten, men en timmes mellanrum! Men hon var hur duktig som helst, gnydde lite grand men sen lade hon sig ner på sin lilla kudde och sov innan det var dags igen! På morgonen fick hon välling istället för gröt och det tog ca 5 min innan det kom farande ur henne! Som tur var satt jag brevid och kunde hjälpa henne under hela attacken och jag berömde henne hela tiden för hon sa inte ett ljud utan när allt var klart och jag fick av henne de våta kläderna, skrattade vi båda åt det som hade skett. De är ju helt otroliga de där små! Så duktig var hon!!

Är väl inte helt pigg jag heller, men idag ska vi bara ta det lugnt. Vildingen sover förmiddag just nu så jag passar på att blogga lite.

Inga kommentarer: