måndag 8 oktober 2007

Rensar min garderob!

Har haft en ENORM hög med ren tvätt liggandes i vårt sovrum och nu ikväll blängde den surare än någonsin på mig, så jag var bara tvungen att ta tag i den. Allt skulle sorteras och in i garderoben. Ska slänga massor av kläder som bara hänger och verkligen bara spara det som jag vet att jag använder. Vissa plagg har jag knappt använt, utan de bara hänger där "ifall att"...jag gissar att jag inte är helt ensam om detta "problem". Eller den där högen t-shirtar som "är bra att ha när man målar"...eh, hur ofta målar JAG? Och behöver jag 20 olika t-shirtar för det? Eller de där reaplaggen som var rätt dyra fastän de var på rea och som man inte har mage att slänga, för "den var ju så dyr.." Nej, i morgon ska sambon fixa plastsäckar och nu ska skiten ut! :-)

Fast, man kan hitta några guldkorn oxå när man rensar...hittade Vilda Bebisens dopklänning som min mamma sydde upp utan min vetskap och som jag blev tokkär i!
Vi hade Afternoon tea-tema på dopet och det var sååå kul att planera för det. Hade bakat och fixat i flera dagar och det blev riktigt lyckat. Tyvärr så tog jag inget kort på buffébordet men det såg riktigt läckert ut! Hade smårutiga bordsdukar som gick i grönt och vitt. Till det hade jag dekorationer i vitt och rosa, blommigt, för att få den riktigt känslan av engelskt afternoon tea. Scones, snittar, kakor, flera olika lösté, karameller i alla dess former, marmelad och lemoncurd så klart. Very shabby chic!(som ju inte är min stil egentligen men nu frossade jag i det!). Dopet skedde den första advent så vi hade valt några julpsalmer för att komma i rätt stämning! :-) Mysigt i alla fall.
Dopinbjudan gick i rosa och grått som bilden här ovan men med våra uppgifter och kort på Vilda Bebisen så klart! Hittade en tjej på nätet som fixade dessa inbjudningar och det var inte så dyrt. Jag älskar att själv göra inbjudningar, men har inte de rätta programmen bara. Gjorde Vildningens inbjudan till hennes 1-årsdag, den blev jag rätt stolt över, så girlie!!! Den blev ännu finare när jag tryckte ut den på fotopapper! Den här nedan är inte den slutgiltiga versionen, men det skiljer inte så mycket från den som jag slutligen blev klar med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där! :) Vad kul att se bilder från ditt hem och från dopet. Dopsklänningen var underbar och ditt hem ser jätte fint ut! :) Jag skrattade då jag läste ditt inlägg på min blogg ang. Kalla Fötter för exakt så var det för mig och JIG också ;) Boxen blir med till Thailand så ni är välkomna att titta förbi!:) Önskar dig en underbar tisdag! Hur mår din tårtis föresten? bättre? Kram! :)

"M" sa...

Tack vännen!! Tårtis är faktiskt fortfarande hostig och snorig, men pigg för övrigt så vi avvaktar än så länge, tack för att du frågar! "Kalla fötter" ja, den var helt suverän! Trist med det som hände på din blogg igår. *kramiz*