lördag 6 oktober 2007

Härlig dag och kväll!

Vilken dag, vilket väder, så härligt! Tyvärr så hade vi bestämt att vi skulle städa hela lägenheten, men vi hann både att städa och ta en promenad i det otroligt härliga oktobervädret!Vi åkte som jag skrev igår, till IKEA och bytte våra barstolar mot ett par lägre och i natt satt vi och monterade dem! :-) Det blev rätt bra, eller vad tycker du? Vågar inte visa mer av köket då det fattas en detalj som vi tror kommer att göra hela köket och det är den gigantiska glasskivan som skall sitta längst ner i köket(från det här hållet som bilderna är tagna). När det är på plats tar jag gärna några kort om någon är intresserad!? Köket sett från platsen till höger där "bardelen" är.
Vardagsrummet och matsalbordet sett från köket. Här var det förut en vägg som vi tog ner med buller och bång, tills det visade sig att den var bärande...men det ordnade vår hantverkare!

Var ut och promenerade som sagt och på vägen hem köpte jag limefärgade gladiolius som jag satte på mitt gamla runda slagbord, härligt med färska blommor. När jag hade ordnat med detta så smet jag ut med en sax och klippte lite blommor från trädgården och gjorde lite mysigt vid "bardisken". Sambon såg genast sin chans och öppnade en vinflaska och hällde upp i två glas!


På menyn i kväll: ugnsbakade sötpotatis, morötter, plasternacka, vitlök, olja och massor av färsk timjan! Till det kycklingfilé och en fräsch sallad med bl.a. mozzarella. Och självklart ett glas vin!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt kök! Vill se mer bilder :-) Hoppas ni har en härlig lördagskväll!

"M" sa...

Hej Jessica!! Tack! Va glad jag blir att du vill se fler bilder, det kommer! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Anonym sa...

jag tycker att ert kök såg jättemysigt ut, väntar redan på mera bilder :)

"M" sa...

Hej Michelle! Tack för ditt inlägg. Efter att ha byggt köket i två års tid(haft lite otur med hantverkare) så börjar vi bli klara och det är sååå skönt! Fler bilder kommer. Ha en mysig söndag!