söndag 14 oktober 2007

Ja ha, det var den lördagen det...


Vart ska jag börja? Jo då, vi mådde bra i går morse när vi vaknade. Jag hade dock lite ont i magen, men inte värre än att jag tog mig ut och handlade lite. Vi handlade på oss färska räkor och romsås och tänkte mysa med en flaska vin på kvällen. Tji fick vi!! När vi väl var hemma vid 4 tiden på eftermiddagen fick sambon akut magknip och fick lägga sig på sängen. Väl där fick han frossa och kröp ner under täcket och mådde inte alls bra! Tiden gick och jag började känna en olustig känsla i magen och tänkte:"-bara jag hinner att ge E mat och natta henne innan det kör igång för mig"..jo då....klockan 7 låg E mätt och belåten och sov i sin säng och paniken började komma för mig(har kräkfobi som heter duga!). Ska inte ge några detaljer men jag fick ta "tjuren vid hornen" och faktiskt, det kändes mycket bättre efteråt. Både jag och sambon fick springa en vända i var och sen var det över! Mycket skumt! Men vi har hört flera som har haft maginfluensa som berättat samma sak. När "attacken" var över låg vi nerbäddade, kl. 19.30, en lördagkväll!Hahahahaha Vi skrattade faktiskt åt det hela!

Idag mår vi lite bättre, men det känns att kroppen inte riktigt är i form. Dagisbaciller var det ja! :-) I morgon blir vi hemma alla tre, man bör ju vänta 48 timmar innan man går till jobbet igen. Så det får bli en lugn dag i morgon. Ja, jag säger då det.......

Inga kommentarer: