söndag 9 september 2007

Slow sunday

Började dagen med en hoppandes Vild Bebis på ryggen vid 7 snåret i morse....

Hade jättetrevligt igår. Värdinnan blev jätteglad för buketten! Jag var lite stressad när jag anlände till henne men efter ett glas champagne kunde jag äntligen pusta ut! :-)
Sen bjöds vi på paj med trattkantareller, västerbottenost och spenat, urgott! Till efterrätt: grovt smulade biscotti med vispad grädde med lemon curd(jag äääälskar Lemon Curd!) och sen en skvätt Limoncello som topping!
Jag hade ju tyvärr missuppfattat det där med snittar eftersom vi åt tidig middag igår, men när jag väl var där så var jag lite småsugen igen och det var ju tur för det var verkligen jättegott!
Efter maten blev det mojitos och diskussioner om det ena å det andra. Vi pratade bl.a. om bilar! Va! Tänk om våra sambos/män/pojkvänner visste att vi satt helt seriöst och pratade jeepar, kombibil ja eller nej! hahahaha

Jag tog det rätt lugnt och gick inte vidare ut på stan utan tog mig hemåt i natten, var nöjd ändå och faktiskt lite trött då vi i förrgår natt vaknade av att Vilda Bebisen var kokhet, feber! Så klockan 02.45 tog vi tempen på henne, nästan 39 grader, och därefter fick hon alvedon. Kunde inte somna förräns jag kände att hon var sval igen. Hennes feber kommer och går så ev. är det förkylning eller så har hon en dos tänder på gång igen!

Inga kommentarer: