söndag 9 september 2007

Middagstips!

Foto: Privat, inte så proffsigt upplagt, men gott!

Igår lagade jag ju middag här hemma och det blev rätt gott faktiskt. "Recept" följer här nedan.

1. Bryn fläskfile/oxfilé/kyckling, salta och peppra, lägg över i en gratängform.

2. Bryn hela små champinjoner, antingen färska eller på burk, salt och peppra.



3. Lägg över svampen i gratängformen, hacka lök och paprika grovt, bryn i stekpanna.


4. Rör ner en burk smaksatt creme fraiche+ 2 dl matlagningsgrädde i stekpannan, salta och pappra såsen. Häll därefter över den i gratängformen, riven ost ovanpå och in i ugnen i ca 15-20 min på ca 200 grader. Vi åt ugnsbakad sötpotatis och sallad med mozzarella till detta.

Lätt som en plätt! Älskar svenska Arla. De har så många genvägar i sitt sortiment och varför skriver jag då detta? Jo, för i går på tjejfesten så var det en som sa:"-Men du är ju jätteduktig på matlagning, en riktigt matmamma!". Jag? Matmamma? Då avslöjade jag hemligheten: Arla! Var kanske dumt för hon som sa det blev jätteförvånad "-jag trodde du gjorde allt från grunden!". Hahahahahaha.."Göra allt från grunden", med en vilding som gått sedan hon var 10 månader, tror inte det! :-) Det ska gå snabbt, men ändå innehålla bra råvaror.
Vi besökte för ett par år sedan ett par vänner som bosatt sig i Hong Kong och mamman i familjen saknade Arla något så oerhört! Och jag förstår henne, för när vi skulle göra middag en kväll, traskade ner till affären, så insåg vi rätt snabbt att svenska livsmedelsaffärer håller hög standard!



Inga kommentarer: