lördag 8 september 2007

Pyssel

Under min mammalediget passade jag på att pyssla lite. Målade bl.a. två tavlor till Vilda Bebisen, gjorde leksakslådor och klädde om en stol till hennes rum. Tycker om att pyssla lite då och då. Sparar oftast små saker som för andra kanske inte har något större betydelse men som vid rätt tillfälle kan bli så bra. T.ex. ikväll! Jag ska på tjejfest och värdinnan i fråga gifte sig för någon månad sedan och i samband med det så anordnade vi så klart en möhippa. Under den kvällen öppnades ett antal champagenflaskor :-) och jag sparade den första flaskans kork och bygel för att ev. göra något kul till bröllopet. Nu blev det inte så utan idag köpte jag en bunt liljor och tillsammans med ett litet kort som jag har skrivt har jag bundit korken och bygeln med ett smalt sidenband.

Jo, angående den där stolen...den fick jag plocka ut snabbt från Vilda Bebisens rum då hon snabbt insåg stolens möjligheter som stege...say no more! :-)


Foto: Privat, hänger i vårt vardagsrum. Målad i turkost, rosa, rött och guld.

Foto: Privat, hänger ovanför Vilda Bebisens säng.


Foto: Privat, detalj från buketten till kvällens värdinna


Inga kommentarer: