måndag 24 september 2007

Mitt hjärtat brister..


..när Vilda Bebisen är sjuk! Idag var hon hemma från dagis då vi tyckte att hon verkade lite down i morse. Jag stannade hemma fram till lunch och sen kom pappa hem från jobbet och tog den andra halvan av dagen.
När jag sedan kom hem verkade hon rätt Ok men under kvällen har febern stigit och nu för ett tag sedan tog vi tempen och den visade på 40,02 grader! Så högt tror jag aldrig hon har haft förut, vad vi vet i alla fall. Jag kommer INTE att sova en blunda i natt, vill ha full kontroll över henne och hennes feber, usch, det här känns inte bra! Just nu ligger hon i vår säng med dörrarna till den franska balkongen på vid gavel för att kyla ner henne. Min brorsdotter fick hög feber för ett tag sedan och drabbades av kramper, det blev ambulans in till barnakuten och väl där tog de hand om henne och feberna gav med sig...men de där kramperna var inte att leka med sa min bror..usch, och med det i minnet så blir man ju lite orolig...

Inga kommentarer: