tisdag 25 september 2007

På bättringsvägen!


Oj oj , vilken natt vi har haft. Efter att skrivit det senaste inlägget började Alvedonet att verka och febern gav med sig och Vilda Bebisen fick äntligen sova ordentligt....innan febern rusade upp igen vid 4 tiden i morse! Mer Alvedon och sedan dess har hon inte haft feber, skönt! Sambon åkte iväg till jobbet i morse och jag och Vildingen låg kvar i sängen och försökte ta igen den sömn vi "missat" under natten. Klockan två idag avlöste jag och sambon varandra och jag tog en tur ner till kontoret och jobbade undan sånt som jag visste låg och väntade på mig. Ikväll har hon mått bra och ingen feber som sagt. I morgon får vi se hur vi gör, magkänslan säger att vi bör ha henne hemma ännu en dag för säkerhets skull och om så blir fallet så har vi ordnat med barnvakt på morgonen/förmiddagen då jag har ett möte jag måste vara med på och sambon reser iväg i morgon och kommer hem sent. Jag har ju oxå tagit en semesterdag på torsdag. Fyller år och tänkte ta en "tjejlunch" med Vilda Bebisen på stan! Lyxa oss ordentligt, shoppa och bara ha det bra, bara vi två! Och på fredag är sambon ledig så det blir inte så mycket dagis den här veckan för Vilda Bebisen!
Hon är rätt festlig den där lilla. Vi brukar alltid när vi äter middag, prata om dagis och frågar henne om hon tycker om att gå där och om hon brukar busa med barnen osv. Hon nickar alltid! MEN, igår morse när vi märkte att hon inte var sig själv riktigt så frågade vi henne både en och två gånger om hon ville gå till dagis och då rörde hon inte en min. Satt bara helt stilla och såg på oss, så hon fick på sätt och vis bestämma själv om hon ville gå eller inte... hmm det är nog bäst att inte låta henne göra det för ofta, för hon är MYCKET duktig på att nicka och skaka på huvudet just nu! hahahahha
Idag sprang jag in i en butik och köpte en urgullig vintermössa till Vildingen. Hon hade en liknande förra vintern som jag gillade skarpt och nu hittade jag en som kommer att bli sååå fin på henne. Bild kommer!

Inga kommentarer: