torsdag 27 september 2007

Min dag idag!

Ja ha, då var ännu en födelsedag över! Och den har varit jättebra. Började lugnt i morse, jag och Vilda Bebisen myste med frukost och lite barnprogram. Sambon började tidigt i morse så jag sa ifrån all uppvaktning tidigt på morgonen! :-) Strax innan lunch började vi röra oss in mot stan och stämde träff med två kollegor för gemensam spisning. Vilda Bebisen ville inget ha utan gick lugnt kring de närmsta borden och presenterade sig själv! Barn är verkligen icebreakers! Efter lunch började some serious shopping! Kände att jag behövde uppdatera Vildingens kläder och tog ett varv inne på H&M och hittade helt plötsligt hur mycket som helst!
Kläder från H&M till Vilda Bebisen, två långärmade bodisar, en t-shirt med Kitty, en rosa busarong, en grå med vita prickar klänning/tunika och en mörkgrå jättefin skjorta med små volanger vid knapparna. Sen köpte jag även 3 par strumpbyxor i storleken 86-92, men kolla skillnaden! hahahahhaha..vad är detta?? Efter H&M gick jag till Papeterie(vet inte riktigt hur det stavas) och köpte lite doftljus, Yankee Candle Clean cotton och vid disken stod en skål med dessa små rosa trähjärtan i, endast 1.50 kr styck! Så jag köpte ett gäng, bra att ha till presenter eller bordsdekoration!
Och efter dessa inköpt till jag till affären "Tinna", Kungsgatan Göteborg, som säljer för Svenskt Tenn och som present till mig själv idag köpte jag en stor rektangulär bricka i mönstret "Manhattan" av Josef Frank. Har kikat på den så länge och idag slog jag till!
Bidde även en flaska...

...som vi ska skåla i när vi kommit fram till stugan där vi ska vara nu hela helgen med våra vänner.

Väl hemma igen hittade jag ett blomsterbud vid dörren, härligt! Älskar blomsterbud! När Vilda Bebisen var född fick jag otroligt många blomsterbud och det var så härligt att bara öppna papper och ta fram den ena vackra buketten efter den andra!

Foto: Privat, blommorna jag fick via blomsterbud av min mamma och hennes sambo.Fick ju även blommor av sambon och Vilda Bebisen idag så klart!


Sen hittade jag faktiskt en jacka/kappa på H&M som jag är lite osäker på om jag ska behålla eller lämna tillbaka, ev kommer det en bild.....den var billig som attan, snygg och en färg som passar mig nu till hösten, åt grafitgrå hållet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig shopping! Blir sugen på att shoppa själv... trots min förkylning. Grattis i efterskott föresten :-)

"M" sa...

Hej Jessika, tack!!! Ja, vi tokshoppade igår, jag och min lilla! Krya på dig och ha en trevlig helg!