lördag 15 september 2007

Idag..


...har det varit strålande väder, men ack så blåsigt! Vi blev sena ut idag men det räckte med de två timmar vi promenaderade ute på stan. Vi trotsade dock blåsten och smet in och köpte två muffins....de var gudomliga!!!!!!! "Chokladmuffins med knäck och chashewnötter"...Myyyy god!

Sen är ju jag inte någon kaffedrickare utan det bidde ett stort glas iskall mjölk till! Kunde ha varit gott med en latte(som är det enda kaffet jag dricker) men vår kaffemaskin är inte den bästa just nu så därför undviker jag att göra en latte på den. Jag önskar ju mig en ny som jag nämnt tidigare i ett inlägg...

Apropå mitt senaste inlägg -ett tips till er som åker till Thailand och som har småbarn eller väntar smått - köp thaiskedar! Jag köpte för några år sedan en hel arsenal med skedare - då tänkte jag att det kunde vara kul att ha ifall man skulle ha en thaimiddag hemma. Men så upptäckte vi när Vildingen började att äta själv att de fungerade alldeles utmärkt till henne, mkt pga att de är så korta i skaftet! Hon använder just nu den minsta storleken på bilden. Den största är en serveringssked och man bör vara rejält bredkäftad om man ska kunna äta med den! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken gudomlig muffin det ser ut att vara! :-)

"M" sa...

Hej Jessica! Ja, den var helt gudomlig!