tisdag 11 september 2007

Hantverkare

Idag har vi haft "glasmannen" på plats. Han har börjat att sätta upp glaset ovanför hela köksbänken och man kan nu ana hur det kommer att bli. Ska bli så attans skönt när allt är klart, då ska vi fira med en liten fest tänke vi! :-)

Idag har det gått jättebra för Vilda bebisen på dagis. När det var dags för sovstunden lade hon sig ner som de andra barnen och somnade sött! Mitt lilla hjärta! Blir så stolt över henne.

Som jag kanske lite blygsamt har nämnt tidigare så älskar jag att shoppa, och framför allt sådana där små "pryttlar" man gillade när man var 10 år! Kitty, My Melody, Twin Stars, Strawberry Shortcake osv. Vi brukar åka till Thailand en gång om året och då passar jag på att köpa på mig lite sådant här som jag kan stoppa i min lilla låda.....Men nu när vi fått Vilda Bebisen så får ju faktiskt den shoppingen ett syfte! hahaha
För 2 ½ år sedan köpte jag t.ex. där här väskan i Bangkok. Då hade jag inte ens någon liten bebis i magen utan köpte den bara för att den var så söt. NU visar det sig att den passar alldeles utmärkt till de små krokarna jag köpt för shoppingkassar på vår Urban Jungle, great!

Foto: Privat

De här små figurerna har jag hängandes på väskan och de köpte jag för 3 kr st av några thailändska ungdomar som gjort dem själva! Så söööta och det fanns en uppsjö av olika djur så nästa år när vi åker tänker jag köpa upp deras lager! Perfekt att ge bort i present!


Foto: Privat

MEN, jag köper faktiskt inte BARA till mig själv. Dessa kläder köpte jag till min brorsdotter för 2 ½ år sedan då vi även besökte Hong Kong. Om någon ska dit, hör av er, jag har maaassor av bra tips!

Inga kommentarer: