torsdag 22 november 2007

Från brevlådan..

...kom idag nya numret av Sköna Hem! Snygg framsida!! Har inte ens bläddrat i den så jag hoppas den är fylld av härliga julreportage samt lite annat smått och gott till julen.

Har ett litet pyssel på gång. Jag har tänkt att gå till Panduro och köpa vintervit ullfilt och av den ska jag göra en julstrumpa till E och som skall hänga på den öppna spisen. Den ska bli rätt stor har jag tänkt och på kanterna ska jag laska fina stygn med vintervitt garn, tror det kan bli rätt fint. Sen ska jag försöka få tag på en liten pälsbit, helst någon spillbit av långhårig grå fårpäls att sätta runt kanten på strumpan upptill. Hade även tänkt att brodera E's initialer på strumpan, men hey, någon måtta får det vara på präktigheten! :-)
Hittade dessa på nätet, liknar den som jag har tänkt att knåpa ihop.

Inga kommentarer: