söndag 4 november 2007

Dagen

I morse tog jag kommandot för söndagsfrukosten, min sambo brukar nämligen vara den som går upp före mig och fixar och donar med frukosten. Men i morse när vi vaknade, kl 06.30, gäsp, så kände jag för pannkakor. Vi lyckades hålla E i sängen till 8 men sen var det full rulle. Så jag tog mig upp och började röra ihop smeten, koka kaffe till sambon, koka ägg, tända ljus, duka fram porslin samt skära upp cocktailtomater till skinkan. Hittade ett superlätt recept, och dra på trissor, jag hade alla ingredienser hemma, det har aldrig hänt förr! :-) De blev tokgoda! Till det, sylt på björnbär och hallon. Ska ha två väninnor som kommer på besök första advent, så jag tänkte bjuda dem på ordentliga frukostar inför shoppingen på stan! Däremot har jag inget plättlagg utan "duttar" i smeten lite så där bara. Till nästa gång ska jag köpa lite färska bär som vi ska ha till.

Inga kommentarer: