söndag 18 november 2007

Fantastisk, mysig helg!


Kl. 10.30 i förmiddags sa vi hej då till min familj och de satte sig i bilen och hade väl en 6 timmar i bil att se fram emot! :-) Nåja, det gick bra, de ringde för några timmar senare och bekräftade deras hemkomst.

Helgen har varit jättebra. Dock började den lite vingligt i fredags då vi vaknade av att E spydde i sängen, inte mycket, men tillräckligt för att göra oss osäkra om hon var redo för dagis några timmar senare. MEN, jag behövde inte "bekymra" mig, för när hon hade ätit frukost, tog det bara några minuter sedan kräktes hon igen och då var det bara att ringa dagis och jobbet och säga att "-vi blir hemma idag". Mattan i E's rum, hennes kläder, mina kläder, ja allt åkte i tvätten på en gång. Sen kräktes hon faktiskt inget mer och vi myste hela dagen i soffan och tittade på tecknat! Värre kan man ju ha! :-)

Senare på eftermiddagen anlände då äntligen delar av min familj "hemifrån" och det blev mycket kramar! Härligt att ha dem på plats igen! E låg på vardagsrumsgolvet och sov när de kom och var lite blyg till en början när hon vaknade, men sen busade hon och kusinen så det stod härliga till. Vi fikade och pratade, pratade och pratade. Bytte presenter och pratade lite till. E lekte med sin kusin och busade med morbror. Sen lagade vi middag och drack vin och drinkar heeela kvällen och en bit in på natten, det var såå trevligt! Det var länge sedan vi alla satt uppe så länge och bara pratade minnen.

Inga kommentarer: