söndag 18 november 2007

8 ½ timmar friluftsliv...

Keramik från CASAgent, serien "Pastiano", från butiken Grandma's i Göteborg.

...ja, det kan man nästan säga att vi hade igår när vi promenerade in till stan. Första stoppet var en fika på Soho, rätt ok hak mitt i smeten och vi hamnade längst in, i två stora härliga soffor med brasvideo på väggen. Efter den "vätskekontrollen" bidde det lite shopping. Vi delade faktiskt upp oss, svägerska var på jakt efter nya stövlar, min mamma ville titta på inredning, så det bidde inrednings-spåret för mig! :-) När vi sprang in på min favvisbutik här i Göteborg, Grandma's, så hittade jag en tokmysig keramikserie som jag bara måste ha vissa delar av. Just den ljust turkosa färgen som de hade var så fantastisk, nästan som en stor godisbit! Tyvärr så tog jag inget kort från butiken, däremot en broschyr som INTE återger den fantastiska färgen. Perfekt som julklapp...till mig! Den stora skålen vill jag ha i köket och en av de mindre storlekarna vill jag ha i badrummet tillsammans med mysiga små tvålar samt de turkosa handdukarna från Lexingtons sommarkollektion. Fräscht!!
Ja, sen fortsatte "friluftslivet" runt stan innan vi kände att det var dags för en mat och vätskekontroll innan vi skulle in på Liseberg. Sagt och gjort, mat blev det och alla var jättenöjda OCH mätta. När vi kom ut från restaurangen var det mörkt och alla julgranarna på Avenyn var tända, såå fint!
Liseberg var som alla tidigare år en fantastisk upplevelse. Älskar verkligen förvandlingen från sommarattraktion till julupplevelse de här veckorna innan jul. Alla som har chansen borde verkligen gå dit, det finns nåt för alla där inne. E's kusin skrev en önskelista som hon fick lämna över till tomten, hon var rädd, men sååå stolt när hon väl hade hälsat på honom! Vår lilla ängel däremot, ja hon sov sig igenom hela besöket! Hahahahaha Nåja, vi har ju fler tillfällen att besöka Liseberg, det ligger bara 10-15 minuter ifrån oss, så vi lär stå där nästa helg igen! :-)
Frisk luft fick vi och någon gång måste det roliga ta slut så vid halv nio kände vi att det var dags att bege oss hemåt. Vi var såååå trötta! Mamma hade köpt fudge inne på Liseberg som vi alla njöt av till kaffet när vi väl var hemma och sedan dröjde det inte länge förrän en efter en drog sig undan för att gå och lägga sig. Killarna satt däremot uppe och tittade på Sverige-Spanien....

Inga kommentarer: