söndag 2 november 2008

Shopping och pyssel

I sista stunden bestämde vi oss för att uträtta en massa ärenden igår och for iväg på förmiddagen utan E, hon fick vara hos en av sina favoriter. Vi lyckades hitta en massa julklappar och kände oss riktigt duktiga när vi kom hem! :-) Hittade även en taklampa till vårt sovrum. Sedan vi flyttade in här så har vi inte haft någon taklampa utan det har hängt en liten sladd ner från taket som man till slut inte ser, man bli helt enkelt hemmablind! :-) Men så hittade jag denna som jag fastnade för på en gång! Den är i tyg och mjuk och behaglig i formen så vi är supernöjda!

Sen fixade vi i ordning i fönstret i sovrummet idag oxå, upp med gardiner och blommorna jag planterade i veckan kom helt till sin rätt nu. Nu gäller det bara att hitta någon fin julbelysning till fönsret, hängandes eller stående, det är frågan!

Jo då, gardiner är vita, fåtöljen med, på den här bilden ser allt cremefärgat er jag!
E gillar att sitta i vår fåtölj och mysa.

2 kommentarer:

Lotten sa...

Vad fin lampan var! En sådan hade min mormor i sitt sovrum....
Ert sovrum ser ju jättefint ut ;-) En hängande julstjärna tror jag blir pricken över i:et i jul.

"M" sa...

Hej Lotten! Ja, visst är den fin, tänk vilken bra smak din mormor hade! :-)
Yes, jag tror jag ska sikta in mig på en hängande i år!