söndag 16 november 2008

Mitt projekt!

Ja idag så påbörjade jag mitt lilla projekt "Att göra en sänggavel" och det tog ca 45 minuter innan den var på plats! Kostnad: Spånskiva 133 kr, tyg 159 kr, upphängningsbleck 25 kr och skumgummi 149 kr. Och så här gjorde jag!
1. Lade skumgummin direkt på spånskivan och häftade fast den i alla fyra hörn med en häftpistol. Lät ca 10 cm av skumgummin sticka ut på kortsidorna för att få den att smita runt kanten när tyget sen spändes på.

2. Sen tog jag ett tunt täcke som jag hade sedan tidigare från IKEA och lade det på golvet och sedan spåskivan med det häftade skumgummit på.

3. Klippte bort överflödigt täcke och tog den jag klippte bort och lade det som extra vadd på ovankanten av gaveln, för att den inte skulle bli för hård då skummgummit var exakt lika högt som skivan.(E gillar att hoppa i sängen och skulle olyckan vara framme och hon slår i så är den nu fylligare och mjukar i kanten. En drog jag täcket upp mot baksidan på alla fyra sidor av gaveln och häftade.

4. Gjorde exakt lika med tyget, lade det unders och sedan skivan på. Jag hade ju valt ett randigt tyg så det var rätt viktigt att se till att tyget var rakt när jag spände det och häftade. Lätt att de hamnar på sniskan och så blir hela tyget helt snett.

Inga kommentarer: