tisdag 25 november 2008

Gårdagen och dagen


Igår morse gick jag upp halv 5, helt otroligt jobbigt tidigt! :-) Var på Landvetter 20 över 6 och fick beskedet att vårt plan till Köpenhamn var inställt pga snö i Stockholm/Arlanda. De fick varken plan eller personal ner till Göteborg. Fick tid till att shoppa i Taxfreen i alla fall! ;-) Mascara och läppglans fick det bli. Klockan 10 kom vi slutligen iväg med ett plan som...tja....hade sett bättre dagar! När vi kördes ut i bussen till planet var det många som såg skeptiska ut kan jag lova! Hahahaha. Nåja, vi kom till Köpenhamn och väl där fick vi kasta oss in i en taxi till stället där vi skulle ha vårt möte. 2 timmar försenade kom vi äntligen på plats! Hem gick allt bra, planet var endast 10 minuter sent så jag var hemma vid halv sju igen. Skönt!

Hade sedan tidigare bestämt med en barndomskamrat att vi skulle träffas på Gothia vid halv 8, men hon satt på tåget från Sthlm som var försenat så tidpunkten för vår "dejt" flyttades fram hela tiden och jag blev segare och segare här hemma. MEN till slut tog jag mig i kragen och hann med en buss till Gothia(tog ca 4 min hemifrån) och träffade min vän och hennes kollega. De ville bestämt äta Gothias berömda räksmörgås(typiskt turister! Hahaha) så så fick det bli. Champagne och vin till det och kvällen blev rätt bra. När det väl var dags att säga hej då var klockan halv elva och en tidig start på dagen började ta ut sin rätt!


Just nu håller jag på å stryker kläder, för i morgon bitti är det dags igen, men den här gången till Oslo. Åter till Gbg i morgon eftermiddag. På fredag åker vi upp till min hemstad, farmor fyller 80 år och vi ska försöka träffa alla delar utav min familj innan jul + vänner, så det blir ett tufft schema på knappa två dygn! Mycket resande blir det den här veckan!