torsdag 17 januari 2008

Shopping!


Det var med stor vånda jag tog mig upp i morse för att traska iväg till jobbet. Kände mig riktigt seg, trött och snuvig, men när vi väl kom iväg, jag och E, så kändes det lite bättre! Det som fick mig att hålla huvudet ovanför ytan idag var den inplanerade makeup kursen på Makeup Store, som jag och 5 kollegor hade bokat till ikväll. Det var lärorikt och bra. Det visade sig att jag sminkar mig i de färger "jag ska ha" enligt makeup artisten så ett rätt hade jag i alla fall! :-) Men sen var det en hel del saker jag gör som man inte ska göra, eller ska göra och jag gör de inte! Alla vi tjejer gav varandra menande blickar under "lektionen" så det var nog inte bara jag som gjorde "rätt" och "fel"! Köpte en foundation som var jätteskön att ha i ansiktet. Den fungerar som en stor pensel som du stryker över ansiktet, lätt som en plätt och rätt smidigt när man som jag, oftast har lite bråttom på morgonen och kanske slarvar. Den här produkten känns jättebra i kombination med lite puder, rouge, mascara och så är man redo! Bidde även ett till läppglans som även det känns jättebra. Tunt, smidigt lager, ingen klisterkänsla, nöjd!

Inga kommentarer: