söndag 6 januari 2008

IKEA igen!

"Pappa, jag hjälper dig så går det kanske lite fortare...?"

Efter vår egen lilla hemmasnickrade After Ski åkte vi till IKEA för att köpa hyllan till E's rum som var slut igår, idag fanns den åter igen på lager. Tur att IKEA ligger endast 10 min från oss, då kan man lyckas med konststycket att få med sig sambon dit, 2 ggr på en och samma helg! :-)

E var med och skruvade och hamrade och till slut var den färdigmonterad och står nu inne i hennes rum. Blev rätt bra. Skötbordet har vi bestämt att behålla ett tag till, svårt att veta när man ska ta bort det, tips? Tömde en av hennes leklådor som jag gjorde förra året och fyllde den nya hyllan med leksaker och genast var E där och började leka med leksaker som hon glömt bort och inte sett på ett tag. Nu ska jag bara be min mamma sy en snygg hissgardin i smalrandigt rosa tyg till fönstret så blir det kalasbra! Har ju ställt upp de turkosa krukorna jag köpte för några veckor sedan och som jag tidigare har visat, såg att IKEA hade bra pris på orkidéer så jag funderar på att köpa 3 st till E's rum, i rosa så klart! :-)

Inga kommentarer: