onsdag 2 januari 2008

Julveckan för övrigt!

Resten av vår tid uppe hos min familj har vi besökt släkt och vänner, lite shopping och lite vin här och där! Tiden går alldeles för fort och när vi väl åkte hem i fredags så var det flera av mina kära vänner som jag inte hunnit att träffa! Men så är det tyvärr!

Reakap! En av butikerna "där hemma" hade halva priset på alla deras Yankee Candles så jag köpte bl.a. det här till mig själv! Köpte några som gå-bort-present till några goda vänner!

E och hennes kusin har lekt nästan varje dag och de funkar jättebra tillsammans trots att de inte ses så ofta. E hänger på och härmar och under den här veckan har det hänt jättemycket med hennes språk! Båda jag och sambon märker att det börjar att lossna för henne och hon säger flera ord riktigt klart och tydligt, nya ord på reportoaren; blomma, mormor, stjärna, AJ!( som hon använder titt som tätt), samt några av namnen på hennes släktingar förstås!Morfar hade inte sett E på nästan 5 månader och skillnaden var stor tyckte han när vi väl var "hemma", E var blyg i ett par minuter, men sen kröp hon upp i morfars famn!

Inga kommentarer: