onsdag 9 januari 2008

Dagen


I morse fick vi väcka E då hon snusade som bäst i vår säng(jo då, hon sover i sin stora säng...fram till 2-3 på natten, sen vaknar hon och bärs in till oss) och sen var det full rulle! När vi kom till dagis berättade en av fröknarna att igår när jag hade gått så kom en annan förälder med sin son och när han fick syn på E så blev han såå glad och ville kramas! E var lite blyg först men sen hade de tagit varandra i famnen och kramats och kramats så t.o.m dagisfröken fick en liten tår i ögat! Sånt värmer gott i ett mammahjärta! :-)

Igår stötte jag på en f.d kollega och numera väninna till mig som fick en son bara två dagar innan E kom och vi har haft kontakt både innan och efter barnen(gick samma mammakurs osv). Hon var i alla fall hemma igen efter att ha spenderat jul och nyår i USA, som hon ursprungligen kommer ifrån, och ve och fasa, hennes lille son är kvar där hos mormor och morfar i en månad!! De åker sen tillsammans hit till Sverige och har då förstås med sig den lille, men tänk att vara utan E i en månad! Hualigen. Min väninna såg lite tärd ut och sa "-fråga inget!" Ska luncha med henne någon dag och då måste jag fråga henne hur hon står uuuut! Fast på ett snällt och mjukt vis för hon bryter nog ihop om jag ställer fel frågor! Hahaha

Inga kommentarer: