söndag 6 januari 2008

Dagen

I morse vaknade vi till ett snötäckt grannskap! Härligt! E har ju aldrig fått uppleva snö på riktigt så vi åt frukost rätt snabbt för att sedan klä oss varmt för några timmar utomhus. DÅ, under tiden vi äter och sedan klär oss, börjar det att regna! Så all denna fina snö blev väldigt kramvänlig på bara några timmar! Perfekt att göra snögubbar av! E var lite skeptisk de första stegen ut i snön, trodde det var smuts som hon desperat försökte vifta bort från sin overall och stövlar! Haha Men sen förstod hon hur kul man kan ha med snö och åkte pulka i vår egen lilla backe här hemma. Jag fick förstås dra henne i pulken UPP för backen igen varje gång hon skulle åka, så nog fick jag röra på mig jag med! Sen byggde vi en snögubbe i form av fåret Shawn(TV-serie på Bolibompa som E gillar skarpt) som vi tyckte var riktigt stilig.
"Hm, vad är detta för något? Går det att äta..?"
"Det här var ju jättekul!!!!"
Vi fick sällskap av grannarna och när vi alla var nöjda och glada bjöd jag in dem till oss på After-ski á la varm-choklad-och- prickig-korv-smörgås, som man absolut måste doppa i chokladen! :-)



E dricker sin första kopp choklad någonsin, hon gillade det så klart! :-) Extra gott när det serveras i mammas Kitty mugg oxå förstås!

Inga kommentarer: