onsdag 23 januari 2008

Kramkalas!


Vet inte om jag har nämnt det tidigare, men på E's dagis så är det alltid en sådan otrolig harmonisk stämning när man lämnar henne där på morgonen. Barnen sitter och pysslar eller äter och det är såå lugnt. Ibland vill jag stanna kvar där hela dagen för det verkar mycket roligare där än på jobbet! Och oftast när vi dyker upp, ropar de andra barnen "Nu kommer E!". Så härligt och det måste kännas härligt för E oxå att få ett sådant mottagande - det hade varit något det, att mötas av sin kollegor varje morgon med " Nu kommer M!" :-)

Nåja , det jag skall komma till är att E har en liten hjärtevän som är lika gammal och som dyker upp på dagis nästan samtidigt som oss varje morgon. I morse var de redan där och när vi parkerade vagnen utanför såg E att pappans cykel stod utanför vilket betyder att hennes hjärtevän redan är på plats. Hon pekade på cykeln och sa hans namn. När vi väl kommer in och han får syn på E, skriker han hennes namn och springer fram och kramar henne på en gång. Jag och hans pappa skrattade gott och när pappan säger hej då och kramar sin son så blir det så mycket kramar kort och tvärs, så E går fram och ger även hon en stor kram till pappan!!! Hahahahaha

2 kommentarer:

larsekorre sa...

Men men var inte jag glad när vi jobbade ihop ? Men du var alltid lite trött tyckte jag ellerrr.

"M" sa...

Jo, du var jätteglad, men nog var det dåligt med kramar...eller minns jag fel? ;-) haha