torsdag 10 januari 2008

Å regnet det bara öser ner...


Toktråkigt väder här i Göteborg just nu, vinden viner i skorstenen och det ser riktigt ruskigt ut ute! När jag kom hem var det pannkaksmiddag här hemma! E åt lite dåligt men var på ett strålande humör, så när det var dags att lägga henne vid halv 8 var hon redo för den andra halvan av "Pettsson och Findus" boken som vi läste även igår kväll. Hon ser så söt ut där hon ligger på kuddarna och kikar i boken samtidigt som jag läser och pekar. Och ligger still, det gör hon! Trodde aldrig att det skulle funka att läga sagor för henne men det gör det och jag blir såå glad, för jag älskade att läsa sagor för min lillebror när vi var små. Han kan nämna det än idag, att han tyckte det var så roligt att jag förställde rösten åt de olika figurerna i böckerna.
Jo då, allt var frid och fröjd och E somnade efter bara någon minut efter att vi hade avslutat boken och vi sitter i vardagsrummet när vi hör att hon har vaknat. Jag går in och ser att hon sitter upp i mörkret och lutar mig fram mot henne och lägger handen......i en spya! Tänder lampan vid sängen - E är helt täckt av kräk! Stackars lilla E! Ropar på sambon och han kommer och vi lyfter in E i duschen, med pyjamas och allt, av med kläderna och blöja och sen fick hon duscha. Hon var ledsen så klart men nickade mitt i allt när vi sa att vi var tvungna att duscha henne! Stackars liten! Nu ligger hon mellan oss i natt, har redan kört hennes sängkläder i tvättmaskinen, hängt det och nu får vi hoppas att det bara var något hon ätit..vet att det går magsjuka just nu...peppar, peppar!

Inga kommentarer: