söndag 29 juni 2008

Tårtmakare

Jag i färd med att dekorera tårtorna i går morse.



För mig började ju kalaset fredan i fredags då jag förberedde en del mat, lade kyckling i marinad, gjorde tårtbottnar och pyntade med ballonger. E's min när hon kom upp till frukost igår var så kul! Hon tittade runt och hittade fler å fler ballonger och pekade och tjöt av glädje! När hon fick de rosa ljusen på bordet så säger hon helt plötsligt "-fint"..."-va?" sa jag, då säger hon igen "-fint mamma"..trodde jag skulle svimma av stolthet! Hon tyckte det var fint! Knappt att jag kunde hålla tårarna tillbaka. Buffén hade jag förberett en del så det tog inte så lång tid att iordningställa det, det blev gott och alla var nöjda och mätta...sen bidde det tårta!


Tårtan redo att huggas in på efter att E har....
...blåst...
...ljusen!

Inga kommentarer: