fredag 13 juni 2008

Mysigt!

Mysiga stället "Odeon".

Efter vårt besök på restaurangen på operan gick vi åter igen in till stan och fortsatte uppför Bogstadveien till vårt hotell. På vägen hittade vi mysiga stället "Odeon", ett ställe jag fått rekommenderat både av vänner som bott Oslo samt av en annan bloggare, Anna-Stina som var där ofta, och de hade rätt, sicket mysigt ställe!
Å vad med svenskar som jobbar i Oslo. I receptionen på hotellet, hon som serverade oss på Operan samt de som tog emot och serverade oss på "Odeon". Man känner sig som hemma, fast ändå inte. Jag har aldrig fått tillfälle att se så mycket av Oslo när jag väl är där, för oftast har jag möten i rådhuset och sen åker jag hem igen. Nu hade vi en toppenkväll innan mötet i morse så jag blev väldigt inspirerad av att åka upp till Oslo rent privat och stanna en natt på hotell tillsammans med sambon och E.

Inga kommentarer: