söndag 29 juni 2008

Hur dum får man vara?


Inför E's födelsedag så har tagit fram lite saker som jag ska pynta morgongröten med! hahaha

Dessa pyttesmå ljus köpte jag i Thailand, Chiang Mai, på deras söndagsmarknad. De är som sagt mycket små och fanns i massor av olika färger och doft. Dessa är ju vita och doftar jasmin(tror jag!) och nu kommer min fråga -"hur tokdum får man vara när man köper 10 st för 20 ÖRE STYCK när alla andra runtomkring köpte hundratals!"...ja, där har ni frågan...svaret, ja det är- MYCKET DUM!
Vet inte riktigt vad jag tänkte när jag stod där och plockade ihop 10 st. När jag sneglade åt sidan såg jag thailändare som hade små korgar(bara det, de hade korgar som folk skulle lägga ALLA sina ljus i, JAG stod med min hand...hahahahahha) och de fyllde dessa korgar så klart. Jag menar 100 sådana här små ljus=20 kr

Inga kommentarer: