fredag 27 juni 2008

Förberedelser pågår!

Tips! Supergod sås - blanda ut med 3 dl gräddfil och du har en sås som passar till grillat!

Har grillat kycklingspett i min suveräna grilpanna inför morgondagens födelsedagskalas-lunch! De fick snygga grillränder och i morgon åker de in i ugnen för en sista tillagning. De är marinerade sedan i morse i indiska tandoori masala kryddor, Thai red curry, salt, socker och svartpeppar + naturell yogurth. Till det pasta sallad som jag fixar i morgon innehållande: Pennepasta, majonäs, soltorkade tomater i persisk marinad, fetaost, cocktailtomater, rödlök samt cashewnötter, rostade och saltade och lite ruccula. Till det en supergod kall sås som finns i pulverpåse, tillsammans med gräddfil är den perfekt till grillat! Kommer även skiva upp lite honungsmelon vid sidan och svarta och gröna oliver som tillbehör för den som så önskar. Kom på nu att jag har glömt att köpa bröd, å andra sidan vill jag ha färskt,hmm..undrar om jag hinner det i morgon?


E hjälpte mig att diska idag. Till slut kröp hon nästan ner i diskhon, sugen på ett bad tror jag!
Tårtbottnarna står och gottar till sig i kylskåpet. I morgon ska det på grädde och jordgubbar+ den lilla rosa tvåan jag köpte i veckan.

Inga kommentarer: