fredag 27 juni 2008

Så stressigt!

Så här lugn och sansad skulle jag vilja vara nu! :-)


Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig! Började i morse när vi vaknade, allt var frid och fröjd tills vi märkte att E inte var sig själv. Trött och seg och ville bara att jag skulle sitta med henne i soffan medan hon tittade på TV. Till slut lade hon sig ner i mitt knä och somnde för några minuter. När jag sedan stod och strök mina byxor tyckte jag att det var ovanligt tyst i vardagsrummet och när jag kikade in låg hon sov med filten uppe vid hakan och munnen vidöppen! Jag lät henne sova och när hon vaknade trekvart senare såg jag att hon INTE var redo för dagis, ingen feber, men glansig på ögonen och allmänt trött. Så jag bestämde mig för att åka in till kontoret, har massor av stämma av innan alla går på semester och framförallt norrmännen, tog bussen och var inne i skaplig tid. Satte henne vid mitt skrivbord med böcker, vatten, banan och ritblock. Efter fem min......"-mamma, hem!"...jaha, det var det ja!Hahaha. Så jag fick snällt packa ihop allt och ta med mig datorn hem istället. Sprang förbi Minishop här i Göteborg som har rea 30-50% och köpte jooordens sötaste loafers till E i present från pappa+ en kofta/jacka från KIK Kid, båda i rosa. Bilder får komma när hon har öppnat sina presenter! Skorna hade kostat 600 kr, - 50% rabatt och koftan/jackan 350 kr - 30% rabatt. Fynd! Väl hemma igen somnade hon och sov länge, så något skumt är det, hoppas bara att vi inte behöver ställa in morgondagen! Jag har fått jobbat några timmar i allafall.

Men som sagt, allt som jag hade planerat att fixa med idag på lunchen och efter jobbet - gone! Så det blir nog inga cupcakes, utan det får räcka med maten jag ska bjuda på till lunch och sedan blir det E's jordgubbstårtor.....