söndag 22 juni 2008

Resan hem

Underbar lavendel från E's morfars trädgård, han har ett gäng buskar som är helt fantastiska.

I går hade vi lite "hejdå" middag hos min bror med familj. Jag gjorde två goda pizzor, de gjorde ordning pastasallad, bröd, oliver, honungsmeloner och sås och sedan satt vi åt så det stod härliga till. Glömde ta en bild på min ena pizza med chevre, den blev sååå god, ska göra den här hemma någon dag så får ni receptet om det kan vara intressant dvs?

Nåja, kvällen slutade lugnt för min del, E skulle sova så jag gick och lade henne och de andra tittade på den spännande(?) haha, fotbollsmatchen som var på TV.

I morse vaknade vi till knallblå himmel(till skillnad från nu kan jag säga, det åskar och blixtrar som bara den just nu!!!!). Åt frukost ute i pappas trädgård och solen var såå varm, en riktig härligt sommarmorgon.
(Hjälp vad det åskar nu!!!)
Resan hem tog ca 7 timmar, med ett stopp i Linköping på en timme. Det går rätt bra att åka med E, vi sjunger och lyssnar på radio. Sen satt hon och tittade på Pippi på min laptop ett tag så det går som sagt rätt bra. Några matpauser, lite glass och hon är nöjd! :-)
I morgon, ny vecka, inga resor(tack!) afterwork på onsdag, och kalas för E i slutet av veckan då E's morfar flyger ner. Ska bli jättekul! Veckan skall ägnas åt att leta resterade presenter till E, tar gärna emot tips på vad man ska köpa till en 2 åring!

Inga kommentarer: