torsdag 30 oktober 2008

Världens snabbaste lasagne?

Ja, inte själva lasagnen, utan att göra den! :-)

Klockan 08.10 började jag och 08.25 var den klar att ställas in i ugnen! Klockan 08.35 var vi på dagis! Hahahahaha

Fusk? Tja, hade rätt mycket tacosköttfärs kvar som jag tillredde tillsammans med krossade tomater med chili, bechamelsåsen går ju supersnabbt att göra, ner med plattor i en form, på med färs, sås, riven ost, på med plattor, osv osv osv. Å god blev den oxå! Vi äter lasagne nästan en gång i veckan här hemma och jag gör oftast den på tacosköttfärsen som blir kvar efter fredagens middag. :-) Blir mustig och lite annorlunda i smaken. Har ingen grädde i utan kör med vanlig mjölk, så speciellt fet blir den ju inte heller. Sen är det bara för sambon att slå på ugnen när han kommer hem så, vips, är lasagnen färdig! Lite sallad och bröd till.

Kan inte låta bli att le när jag ser vad de krossade tomaterna heter. Är det inte lite Lorrygängets version på finska Cosby över den? "-Rasta muttan"! *host*


Ett tips - köp denna sort, det var en helt annan smak än typ ICA's egna krossade tomater. Yes jag är ett stort ICA fan, men denna var bra mycket bättre än deras, helt annan smak. Buy it!

3 kommentarer:

Ann sa...

Kanonbra recept!
Jag älskar såna här tips, man orkar ju inte med för många moment.

Vi brukar ta överbliven tacoköttfärs (som det knappt är lönt att frysa in) och spä ut med krossade tomater o lite grädde.
Supergott, enkelt att röra ihop i kastrull samtidigt som pastan kokar.

kram o må väl!

"M" sa...

Ja, enkelt ska det vara, speciellt i veckorna då tiden är lite knapp mellan hämtning från dagis och läggdags för E. Kram

Anonym sa...

off white jordan
kevin durant shoes
stephen curry shoes
kd shoes
golden goose sneakers sale