onsdag 29 oktober 2008

Barnprogram



Ikväll såg att de visade den tecknade versionen av "Loranga, Mazarin och Dartanjan" å det är väl OK, men jag måste erkänna, jag fattade liksom inte grejen när jag själv var liten med tigrarna i ladan och farfarn som alltid kom och skrek. Hahahaha. Liiite skumt! Kommer ihåg att jag tyckte att det var lite läskigt, både tigrarna och att jag aldrig förstod själva storyn...eller är det bara jag som är ute och cyklar nu? :-)


Däremot gillade jag Vilse i pannkakan - Yes I Know, jag är den enda! Hahahaha. Ville ha en sådan pannkaka hemma så att jag kunde leka "dockhus" med den, då inte "storpotäten" var framme dvs, då blev jag livrädd och gömde mig snabbt!


Sen måste man ju älska Drutten och Gena, Fablernas Värld osv osv. Här kommer lite nostalgi för oss som är så gamla att vi drack festis ur en trekantig förpackning:(sökte på "Festis" på Google. Om ni bara visste hur många kaniner, hunder och hästar om heter Festis! hahaha)




Å för er som inte kommer ihåg så kan jag berätta att det fanns två tider för barnprogram, det förmindre barn började halv fem och för de större barnen halv sex. Men innan dess så var det "språka på serbokratiska"! Man tragglade sig igenom programmet fastän man fattade noll för man visste ju att halv fem var det dags för Manne! :-)

3 kommentarer:

Lotten sa...

Vilken härlig retro-tripp du bjöd på. Jag kan avslöja att jag oxå älskade "Vilse i pannkakan".... min lillebror blev jätterädd när storpotätan/kapitalisten kom puttande (han handlar med aktier idag så så hemskt skadad eller avskräckt kan han ju inte blivit)

"M" sa...

Härligt, då är vi två! :-)
Hahahaha nej, din bror verkar ha klarat sig rätt bra! Ha det!

Anonym sa...

kevin durant shoes
yeezy shoes
golden goose starter
supreme clothing
kevin durant shoes
supreme clothing
hermes birkin
yeezy boost 350
off white
off white clothing