tisdag 12 februari 2008

Chiang Mai


Vår första anhalt på Thailandsresan blir staden Chiang Mai som ligger i Norra Thailand. Staden är Thailands näst största stad. Men atmosfären är helt annorlunda än i Bangkok. Jag gillar ju BKK skarpt, och Chiang Mai är oxå den en riktig favorit. Får ni chans att åka dit någon gång - gör det, man greppar staden rätt fort och shoppingen är lättillgänglig! Just nu sitter jag och kollar in lite sajter med shoppingtips i just Chiang Mai - måste vara förberedd, för vi har bara 2 hela dagar där upp innan vi åker vidare ner till Phuket. Hittade denna underbara affär som är ett måste under vårt besök, "Ginger". Länken är en film som visar lite av deras utbud och jag har redan sett ett antal saker som gärna får följa med mig hem!

Vi har även hittat ett hotell i Chiang Mai som jag tror att det blir, Kantary Hills, ett nyöppnat 4 stjärnigt hotell i utkanten av staden. Vi är lite i valet och kvalet om vi ska bo så eller bo mitt i smeten med gångavstånd till centrum. Men å andra sidan, vem orkar gå i den värmen, å tredje sidan, hur gör man när det inte finns taxibilar utan bara tuk tuk och songtaews i stan med tanke på att vi inte kommer att ha med oss bilbarnstol...?

Inga kommentarer: