tisdag 17 november 2009

Tingel tangel shopping

Hemma igen efter två intensiva dagar i Oslo. Å vet ni vad - jag släckte lampan exakt 23.00 i går! :-) Inte en minut tidigare - dumt, för jag var sååå trött i morse när jag gick upp för att äta den där härliga hotellfrukosten jag sett fram emot! Slutade med att jag nästan fick kasta i mig den för att sedan springa upp och hämta bagage, checka ut och iväg till mötet jag hade inplanerat! Att man aldrig lär sig! :-) Mötte upp min norska kollega utanför hotellet och vi tog en taxi till mötet - regnet stod som spön i backen! Åkte tåg hem och det var ju en upplevelse - 4 timmar...drygt 30 mil...liiite fortare borde det nog gå? :-)
Söta metallgranar i vitt med svagt glitter - perfekt att sätta ner i någon blomkruka med julblommor. Från Blomsterlandet.


Krukorna jag köpte från Kid i Oslo. Vääälidgt mörka bilder, I know, men de är i metall som ni säkert förstår och har en stansad prickrand längst upp. I dem ska jag ha vita amaryllis tänkte jag.

Två hjärtan i fattigmanssliver från Kid.

Stor plåtask med "stansat" mönster, endast 99 nok på Sprell i Oslo. Här hemma har jag sett liknande för bra mycket mer.

Stora härliga glitterbollar av kvistar från Blomserlandet. Till julpyntet så klart.

I helgen sprang vi in på Cervera för att köpa en middagspresent och då hade de ett kanonpris på den rostfria Steltonkannan som vi gått och funderat på - nu är den i vår ägo!

Söt stor metallboll från Himla, just nu extrapris på Cervera, ursöt verkligen. Till julpyntet.


Siffror att sätta i blockljus till advent, från Blomsterlandet.

Inga kommentarer: