måndag 30 november 2009

Lördag..

I lördags tog vi oss ut rätt tidigt och köpte amaryllisar, vita, och hälsade på släkt som renoverat. Sen hem för lite lunch, Keldas färdiga tomatssoppa med grillade grönsaker("Mediterranean tomate) + färska frallor, den är sååå supergod, love it!

Senare på kvällen var jag medbjuden på 25-årsfirande av ett stort hotell här i Gbg så jag mötte upp en av mina bästisar på ett annat hotell för en drink. Sen knatade vi ner till hotellet där det var massor av folk som minglade och hade trevligt. Sedan bjöd de på skaldjursbuffé - å jag som äälskar skaldjur befann mig i sjunde himlen. Musslor i kokosmjölk och koriander, färsk hummer, räkor och goda pajer, mums. De var rätt duktiga på att fylla på glasen oxå om jag säger så! Håhåjaja, MEN, vi tog det lugnt och satt och pratade om ditten å datten och spanade in folk. I inbjudan skrev de att det skulle dyka upp en "hemlig gäst", wow tänkte vi, va kul! Men....vem dök upp? Spänd som en fjäder - Rickard Herrey, nämen hallå! Rickard Herrey...näääee....luften gick liksom ur! :-) Å han var ju ändå "den snygge" i Herreys! hahahahahahah

Tack, men nej tack! :-)

Nä, vi gled bort från bordet och slank ner till den stora hotellbaren istället, tog ett glas vin och hade det bra! Det blev rätt lugnt som sagt och i går morse mådde jag prima när jag vaknade.

Inga kommentarer: