tisdag 10 november 2009

Helgen

Helgen har varit fullproppad med aktiviteter. Först var jag en sväng till Norge i fredags och sedah hem igen tillbaka till kontoret. Väl på kontoret fick jag ett mail gällande ett del av mitt arbete och det fick mig att gå i taket! Ingen bra start på helgen, men efter ett bra samtal så lugnade jag ner mig kunde gå hem och fira helg! :-) Väl hemma bjöd sambon på varm smörgåstårta - ja det låter lite konstigt men det är liksom hans paradnummer! :-)

Kollade Idol och min favorit håller sig kvar - Reza, sicken röst hon har, helt otroligt. Erik är oxå mycket duktig men jag börjar bli liite trött på hans pipa faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Han vinner dock, är nästan helt säker på det. E älskar Idol och hinnar oftast se första halvtimmen innan hon däcker totalt i soffan!

I lördags städade jag hela dagen och fick gjort det där som man aldrig hinner eller orkar ta tag i i veckan. E och sambon åkte iväg vid 15 tiden, så jag hade hela eftermiddagen och kvällen helt själv att piffa och bara gå omkring och pyssla lite. På kvällen dök ett gäng kollegor upp för lite vinkväll och vi hade en superkväll! Så kul! Mycket internt snack men även lite dans..OCH MASSOR AV VIN! :-)

Gåva från tjejerna som var här på besök - ljusrosa stort uppläggningsfat från Mateus, perfekt till mina plommonfärgade mattallrikar från Mateus!

E och sambon sov hos farmor och farfar så jag hade även hela förmiddagen för mig själv - å när hände det sist? Helt underbart, gick i pyjamas rätt länge! :-) E hade ett fullspäckat schema:

  1. Från farmor och farfar till dansen


  2. Hem och byta om


  3. Till kalas hos dagiskompis


  4. Hem och direkt till grannen som fyllde år


  5. Sen iväg för att fira farsdag med bowling


  6. Sen äta på Max

Trött men glad tjej som somnade här i söndagskväll kan jag lova! :-) Apropå bowling, det var hur kul som helst och E tog i som bara den när klotet skulle iväg...hon försökte även sparka iväg det en gång...aj aj aj! :-)


Stolt tjej med rosa bowlingklot!

Inga kommentarer: