onsdag 30 juli 2008

Middagar

Våra två veckor i min hemstad har gått alldeles för fort men har innehållit mycket skratt och goa middagar med familj och vänner, saknar dem innerligt när jag far tillbaka och gråter alltid en skvätt när det är dags att ta farväl! :-) Men som sagt, det har varit mycket mat vilket är ett trevligt sätt att umgås kring och middagarna har avlöst varandra..här är några smakprov! :-)Grekisk middag hos min mamma och hennes man.
Grillade lammfärsbiffar bjöds vi på hos min väninna och hennes familj...gott som tusan!
Tapasmiddag hos min mamma och man på deras lantställe.
Efterrätt - färska hallon å blåbär med digestivekex och grädde! Fräscht i sommarvärmen!

E redo att hugga in! Det var så torrt i marken hos min mamma på deras lantställe att träden börjat fälla gula löv, såg ut som höst på marken, se själv!

Inga kommentarer: