onsdag 30 juli 2008

Djur vi mött...


Så sööt, ja, kaninen oxå! :-)

En dag tog vi en tur till en 4H gård i närheten av min pappa, en tur som nästan blivit en tradition, då vi försöker gå dit varje år vi åker upp, en lagom promenad, se lite djur och äta glass! ;-) I år fick E se en ponny på nära håll och hon var mäkta imponerad! Får se om hon blir "hästtjej" när hon blir lite äldre. Jag var det inte, hade visserligen massor av affischer på hästar i mitt rum, var t.o.m medlem i PonnyExpressen(tror jag att det hette) men var totalt ointresserad av själva djuret! Däremot kunde jag stå å hänga i stallet när min kusin red, men nä, själv var jag måttligt road, ville nog bara vara lika stor och modig som min kusin! :-)

Min farmor och farfar har några värphöns som går och pickar i en gård, mysigt! E satt länge och kikade på dem till tuppen gav till ett tjut! :-)Härligt lufsig häst vi träffade på ön Norröra, som även kallas "Saltkråkan". Filmen spelades in där i mitten av 60-talet.

Ovannämda djur är alla söta och trevliga..sen finns det djur som vi mötte som INTE är lika söta...
Jo då, självklart skulle en fästing hitta mitt ben och sätta sig där! Så äckligt! Jag ryser bara jag tänker på det och som tur var hann jag upptäcka den INNAN den blev huge! Till råga på allt hittade jag även en på E's öra, som även den var liten och hade precis satt sig! Hon märkte aldrig att hon hade en som tur var. Det kliar bara jag tänker på det just nu!

Inga kommentarer: