måndag 8 december 2008


I torsdags var jag rätt dålig efter jobbet, hade feber och kände mig sååå sjuk. Halsen kändes tjock igen och jag gruvade mig för att det kunde vara halsfluss igen. Fredagkväll samma sak igen. När E lagt sig satt jag som en stenstod i soffan och kunde knappt röra mig, frös och hade värk i kroppen. Så i lördags när jag vaknade tog jag en liten ficklampa som E hade i sitt rum och lyste in i halsen och ve och fasa, små vita prickar överallt! Å vi som skulle på efterlängtad middagsträff med massor av vänner samma kväll!

E skulle bli hämtad av sin farmor och farfar, de skulle först på Liseberg och sedan skulle hon sova hos dem eftersom vi skulle bort och så fort de hämtat henne åkte vi ner till akuten och där satt jag i tre timmar innan läkaren kunde konstatera att det inte alls var halsfluss utan ett virus! Å virus kan man ju inte göra så mycket åt tyvärr. Ringde våra vänner och förklarade läget och de tyckte: KOM! Det gör inget, vi får spara på kramarna och pussarna till en annan gång bara! Så hem fort som 17, duscha och byta om och sedan iväg på en superkul middag med massor av skratt och god mat! Det var en riktigt lyckad kväll som höll på att gå oss om intet!

Inga kommentarer: