måndag 18 augusti 2008

Renovering!

Ska ta mer bilder från vårt sovrum när det är helt klart, just nu fattas det garderobsdörrar, vi kan inte enas om vilken sort vi ska ha! :-)

Å när jag ändå är inne på renovering så kan jag ju visa lite bilder från den gigantiska renovering vi gjorde av vårt kök 2006/2007. Eller renovering, vi byggde ett helt nytt kök i ett annat rum här i lägenheten faktiskt. Nya elledningar, nytt vatten och avlopp, you name it! Mitt i allt detta var jag gravid, usch, får ångest bara jag tänker på det nu! Hahahahaha

Så här såg vår vägg ut innan vi rev den ut mot vardagsrummet. Det var två platsbyggda skåp som vi började på att slå bort från väggen.
Efter att vi tagit bort skåpen, samt tapeten hittade vi en dörr samt den här härliga tapeten från 40-talet!Sen åkte taket ner och nytt åkte upp med nya spottar.

Och så här blev det! Bilderna är lite mörka tyvärr!



Skåpet har vi byggt själv och det blev riktigt bra. Det får rum mycket porslin trots att det bara är ca 25 cm djupt. Köket åt andra hållet. Vi har glas istället för kakel/mosaik och det kan jag rekommendera, lätt att hålla rent som tusan!

2 kommentarer:

Snart tretti sa...

Superfint ble det! Vi pusset også opp vårt kjøkken da vi flyttet inn, for noe styr. (men vi tok det i samme rom da..:)

Skikkelig fresht ser deres kjøkken ut! Så viktig at kjøkkenet er lite. Vi har dessverre et pyttelite kjøkken, gleder meg til en gang vi får et litt større et, med spisebord plass til MANGE:)

"M" sa...

Hej! Ja, vårt kök är inte heller speciellt stort men rymmer det mesta och matbordet har vi ju i anslutning till köket. Vi är nöjda, men det tog sin lilla tid, nästan 2 år,...hade problem med hantverkare! :-)