söndag 24 augusti 2008

Dagen

Slottskogen Gbg

Tog en tur till Slottskogen idag och vi var inte ensamma! :-) Såå mycket folk som strövade omkring, hade picknick och nöjt i solen! Gick in på Barnens zoo och där var det som vanligt massor av barn, en del rädda, andra modiga, som gick omkring och kikade på alla djur. Grisarna och getterna går omkring fritt bland besökarna och E är måttligt road av just det. Getterna är väl Ok , men grisarna...de har hon respekt för! Hahaha...Idag låg där en fet rackare och bara hade det bara i en grusgrop med ca 20 skrikande barn omkring sig. Man måste ju ändå säga att de har tålamod de rackarna! Även jag har respekt för de här djuren för även fast de är vana med besökare så vet man ju aldrig. Sen kan ju barn vara oerhört tuffa mot djur så det gäller att hela tiden se till att båda parter respekterar varandra. Därför blev jag lite förvånad när jag såg en mamma som hade satt sin lille pojk på ca 4-5 månader mitt framför den stora grisen, alltså barnet satt med en foten preeecis i mungipan på grisen - hej hallå - jag är inte hönsmammig på nåt sätt, men där kände jag att det ändå fanns en gräns. Tänk om grisen helt plötsligt blir trängd och slänger upp munnen å...hualigen!
Lyckades inte få en bild på E OCH en gris, hon gillar dem INTE säger hon..haha
Söt liten kanin på Barnens Zoo.
Någon hjort av nåt slag...kanske..? :-)

Flamingos - färgerna var ännu mer rosaaktiga i verkligheten, coolt!

Inga kommentarer: