måndag 11 augusti 2008

Thailand


E på flygplatsen i Krabi:"-vad gjorde jag av passet nu då...?"

Ibland kommer jag in i riktigta "längtstimm", dagar då jag bara går och tänker på Thailand och idag har jag en sådan dag. Längtar tillbaka som 17! Vi har väl mer eller mindre bestämt oss för att åka igen i mars 09, och blir väl borta i 4 veckor som vanligt. Ska bli jätteskönt, trist att det är 8 månader kvar tills dess! Hahahaha. Jag får nöjda mig med att titta på kort så länge...Här kommer lite bilder från Bangkok och Thailand för övrigt! Bangkok - Shoppingen är gudomlig i denna stad! Det sista vi gjorde innan vi åkte hem var att gå in på en Gant butik och köpa kläder - ja visst är det dumt att åka runt halv jorden för att hamna på en svensk butik å köpa kläder! hahahahahha
Say no more..!Frukost på underbara hotellet Pullman Hotell i Bangkok, Sushi, nudlar, dumplings, crossiant, stekt ägg och fattiga riddare - kanske inte vad min "normala" frukost brukar bestå av, men kul att prova när man får tillfälle å sushi är inte så tokigt som frukost!Take-away bar i Ao Nang, Krabi. 20 kr drinken! Undrar vem som är mest rädd, E eller ödlan?E sover gott under pappas keps på en strand utanför Ao Nang. Å det är INTE pappas tighta badbyxor ni ser i bakgrunden! Det var våra badstrandsgrannar! :-)Söt liten mobilväska jag köpte för 20 kr, helt värdelöst, för du hör knappt att det ringer och sedan måste ju öppan den stora väskan för att hitta den lilla väskan som i sin tur skall öppnas för att kunna svara i telefon - men söt är den! :-)Favvisstället No 1, Swensen's, där tillbringade vi VARJE kväll i Ao Nang efter middag och jag beställde ALLTID...denna helt underbara milkshake med jordgubbar, den var helt fab! Ett måste om ni besöker Swensen's. Å vet ni vad, i Bangkok har de hemkörning från restaurangerna! Sicken lyx!Mellanmål på stranden!På den här stranden i närheten av Ao Nang finns inga solstolar så vi höll oss vid träden på stranden och där höll även massagetanterna till som E givetvis blev bästa kompis med! Så helt plötsligt låg E brevid en av tanternas kunder och ville oxå få massage! Tjejen sa att det var OK för givetvis försökte vi få E att gå därifrån, men icke sa nicke!Under våra resor till Thailand så har jag bara vågat beställa in hel fisk en gång tidigare å det smakade underbart! Den här gången blev det en baddare med lime och vitlök, för det som ser ut som hackad gul lök ovanpå fisken är..yes, garlic! Trodde sambon skulle svimma när jag andades på honom! Fisken var ångad och smakade hur gott som helst, nä, jag åt inte hela, är lite känslig för det där med ben i fisk, men gott var det iaf. Priset, tja 38 kr!Ännu ett besök på Swensen's!

Inga kommentarer: