måndag 4 augusti 2008

Båstad/Helsingborg/Helsingör/Falkenberg

Skånska fält

Förra veckan bestämde vi ju oss för att ta en minisemester ner till Helsingör för att bo på hotell en natt och tura över till Danmark. Sagt och gjort, vi packade väskorna och drog iväg och vädret var helt underbart! Stannade till i Båstad för att besöka outleten jag fått tips om...
Där inhandlades en del prylar, tyckte först att det inte fanns så mycket, men sen fick jag lite tid för mig själv att gå och botanisera. Lexingtonsortimentet var inte stort enligt mig, mycket från höst och vinterkollektionen och fanns det påslakan så fanns det inga örngott etc. Men jag hittade kökshanddukar i den röda uttvättade looken som jag har till jul i köket. Hittade ju en löpare i samma tyg på Grandma's här i Gbg så nu har jag ett litet "kit" till jul! :-)


Hittade ett par kuddfodral som blir perfekta i E's rum. Vi passade även på att köpa nya kaffemuggar då jag tröttnat totaaaalt på alla våra Höganäsmuggar som vi även hade i tusen olika färger kändes det som. Så nu köpte vi ett gäng med tillhörande mjölkkanna.



Bye bye Höganäs...kanske får ni komma tillbaka när vi investerat i ett lantställe! :-) Upp på vinden ska ni i allafall!
Köpte mig ett nytt förkläde till höstens alla bak...not! :-) Nä, någon riktig bullmamma kommer jag nog aldrig att bli! haha
Bidde även en "spiral"ljusstake från Design House Sthlm, blir nog fin i sovrummet!
Italienska vägen i Båstad, på väg tillbaka från outleten. Otroligt vacker väg som gör skäl för namnet! Båstad i sig var en rätt märklig ort, man hörde sthlmska överallt och det var mycket cabbar, guldväskor och röda shorts..... ;-)

Inga kommentarer: