söndag 2 mars 2008

Helgen..


...blev inte alls som jag hade tänkt mig. Först och främst ville min förkylning inte släppa så när jag väl var hemma från utbildningen i fredags var jag helt slut. Det bidde lite tacos och sen låg jag i soffan hela kvällen.

Igår lördag var jag ju bjuden på 40-års firande med bara tjejer. Hade verkligen sett fram emot det men kände redan igår morse att jag inte var helt OK. Så på eftermiddagen ringde jag födelsedagsbarnet och sa att jag tyvärr inte kunde komma! Så trist! Hade ju varit så roligt att träffa nytt folk (det var 19 st inbjudna)och bara sitta och "tjöta"och dricka vin! Vi får hoppas det kommer fler tillfällen.

Idag har vi plockat lite och sen var jag iväg på brunch då vi var några kollegor som träffades för att fira en blivande 40-åring samt en blivande 35-åring. 40-åringen ska vi fira även i veckan som kommer, då har vi bokat chokladprovning. Hon älskar nämligen choklad så det ska bli spännande att se vad hon säger! 35-åringen fick Lexingtonhanddukar och fransk mild två av oss idag och blev såå glad! Brunchen var så där, vet inte om jag har för höga förväntningar på brunch men tyckte att den var sådär. Har varit på det här stället förut och det var lite sisådär redan då, men det jag åt var gott i allfall. Däremot har jag lite svårt med personal som inte kan service! Att inte fylla på maten i tid när det ligger 2 blad av romansallad kvar i skålen.Som inte kollar av vid bordet att allt är OK, vill någon beställa mer osv osv?

Nåja, vi hade en trevlig stund tillsammans i allafall och det räknas ju oxå förstås! Vi är ca 8 kollegor som umgås och vi är så olika men har så otroligt kul ihop,både på jobbet och privat. Nu är ju 4 st gravida så vi blir ju inte så många kvar till hösten, men desto fler små knytten att besöka och sniffa på!

Inga kommentarer: