torsdag 15 maj 2008

Dagen

Så var det dags i morse att gå med E till hennes nya dagis för 3:e dagens inskolning. Det gick hur bra som helst! Så det ser lovande ut!
Efter att hon ätit lunch på dagis så gick vi hem och hon somnade på en gång i sin säng! Helt slut efter alla nya intryck och allt bus så klart. Sen tog vi bussen in till stan och hälsade på mitt jobb. Det var rätt lite folk inne just då, men E fick många glada tillrop av de som var där! Hon gick från rum till rum och sa "-hej", hälsade på Norges ambassadör, tog ett äpple, ritade på mammas skrivbord och sen ville hon ha "-glazzz"! Gick ut i solen och passade på att titta efter en snygg topp till lördag men när vi hade varit i några butiker vägrade E sätta sig i vagnen igen och sa "-uuuut mamma" varje gång jag försökte gå in i en affär! :-) Så det fick bli mjuklass! Efter det stämde vi träff med sambon utanför en restaurang och på vägen dit slank jag in på "Prylgalet", en liten men naggade god affär på Södra Vägen här i Göteborg. De har både kläder och inredning och där hittar man ALLTID något! Och där hängde den, klänningen jag ska ha på lördag.
Klänningen från Melmelli.
Till den jag kör nog med de laxrosa byxorna från Zara som jag köpte häromdagen för de passade precis i färgen! Efter det kändes det bra att slå sig ner och äta en god middag! Vi hann med att ta en tur inne på Liseberg oxå innan vi åkte hem ikväll och E fick åka(sin vana trogen) Farfars bilar, Kaninresan, Sagoslottet, Ponnyexpressen och minikaffekopparna! Nu sover hon sött kan jag lova! :-)

Inga kommentarer: