söndag 7 juni 2009

Veckan som gått

Det har verkligen varit full rulle sedan en vecka tillbaka och jag har inte hunnit att blogga, på ett sätt skönt men ändå trist att jag inte hinner/orkar uppdatera bloggen som jag hade tänkt. Nåja, det får bli några resuméer istället! :-)
Förra lördagen hade jag och E en dag då vi skulle vara helt själva hemma., sambon var iväg på hyss. Vi började dagen med att gå ner på stan och kika lite i affären och äta lunch. Allt gick bra tills....vi gick förbi en leksaksaffär - då brakade helvetet lös! Om jag sammanfattar min upplevese så här: hon låg på golvet på BR Leksaker och skrek, hon låg på golvet inne på Zara och skrek och låg ute på trottoaren och skrek. Tja, vad gör man? Försöker se cool ut fastän svetten börjar rinna längt tinningarna och man bara vill ge upp? Hahahahaha. Ångra bittert det jag sa för några månader sedan: "-E, nej, hon har redan haft sin trots.."..jo pyttsan! :-)
På väg hem från stan och tårarna torkat fick det bli en stund i lekparken!


Köpte med mig jordgubbar som jag och E mumsade i oss efter middagen.Inför grillning: färsk sparris, rostas, lök, paprika och squash och Halloumiost.Medan grillning pågår: E bäddar åt sig och Lola(story om henne kommer senare) på balkongen och väntar!:-)Dags att äta, mumma!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej "M", "Prins Ps" mamma här igen! "P" är ju jämngammal med "E", tror hon är runt en månad äldre, tänkte bara säga att jag vet preciiiiis vad du menar med beskrivningen ovan...förstår ibland inte vart min söta lille kille tagit vägen och vad det är för maniac (Heeej trotsålder!)som ibland tittar fram, puh!

Och: har sagt det förut och säger det ingen: vår smak stämmer ibland (för det mesta!) skrämmande överrens: den fina tunikan fr KappAhl har jag med, testa Ceannis grå sarisjal/scarf med blommor på till, jättesnyggt ;)Hahaha!

"M" sa...

Hej igen! Det var ett tag sedan! Hoppas allt är bra med dig/er? Ja, man vet liksom inte vad man ska ta vägen när "Mr Hyde" dyker upp så där! Ena sekunden mammas lilla hjärta för att i nästa sekund ligga på marken, gråtandes, snorig och allmänt galen! Vänner till mig säger "-det går över, ni måste igenom detta, både hon och ni!" Å jag vet ju det, men ändå! Puh! :-)

Kul att du oxå har tunikan! Hahaha Nu blir man ju lite nyfiken, tycker absolut att du oxå ska skaffa blogg! :-) Ceannis har såå fina saker, får nog spana in den där scarfen!Hahahaha

Ha de så bra!!

Anonym sa...

Hej svejs! Tack, allt bara bra här. Är när jag hinner inne och kikar på din mysiga blogg men hinner inte alltid skriva. P blev i november storebror till lillebror M så det är fullt upp med Trots varvat med bebisbus (spaweekend högst upp på önskelistan nu:)

Bra med grilltips också glömde jag skriva igår, här ska barnens pappa ut på eget hyss på lördag så då kan ju jag och P ha egen grillkväll med "armbågar ;)" och allt!

Blogg - ja, jag har funderat på det men känns som om det är fullt upp med Facebook så det får räcka just nu i alla fall.

Nu ska jag ta en promenix ner till IcaMaxi med killarna, ska köpa lite sandlådeleksaker tänkte jag.

Ha det gott, hörs snart! Kram K

"M" sa...

Hej igen!Å grattis till den lille!
"ner till IcaMaxi", bor vi kanske i närheten av varandra? :-)

Ang. blogg, jag å andra sidan har precis registrerat mig på Facebook(I know, hur "inne" är jag egentligen!haha) och vet inte riktigt vad jag skall prioritera just nu. Det får bli lite av varje, men håller med dig, det tar tid att vara ute i cyberspace!

"Armbågar" ja, hahahahahaha! Ja, grillkväll med din äldste tror jag blir toppen! De gillar verkligen när man gör egna saker med dem å inte båda föräldrarna är med, det blir liksom vår grej då, mysigt!

En spaweekend låter inte helt fel. Har hört att S:t Jörgens skall vara riktigt bra, har flera kollegor som varit där och Spa:at.

Kram kram

Anonym sa...

Hej igen!

Jepp, efter ha läst din blogg i två år är det väl snart (letade efter en lampa till Ps rum strax innan han skulle fylla ett år tror jag det var...fann då din blogg i en googlesökning) tror jag mig förstå att du bor i alla fall hyfast nära ett bageri som gör väääldigt goda pepparkakor? Sedan vet jag också att det inte tar lång tid att gå till vare sig Liseberg eller Delsjön så jag tror att jag är i alla fall lite rätt ute? Vi bor i så fall på andra sidan Maxi, i Fredriksdal, så stämmer det har vi ca 15 min promenad emellan :)

Ang Facebook - ja du, är du sist in så var jag väl näst sist att reg mig där (i mars), men det är kul m alla gamla vänner man hittar där...och så tenderar det att bli lite miniblogg över det hela.

Hörs snart igen, kram!
PS Var förresten på Stilero en snabbis igår: bra tips!
Så Fina Saker!!

"M" sa...

Jepp, det stämmer, vi bor nära "de'dära bageriet"! :-)

Stilero var bra, det tyckte jag med! Vill dock inte har för mycket shabby chic stil hemma, är nog lite mer renare i stilen, men en å annan sak är kul att blanda upp med!
Ha det så gott!
kram