tisdag 23 juni 2009

E's kalas

Dagen efter vår vindsrensning var det då dags för E's allra första "kompiskalas". Stor grej, för mig! :-) Tycker sådant där är kuuuul! E var nog inte lika exalterad som sin mamma! :-)
Dukningen innan alla bullar, tårta och safttillbringare var på plats. Dukat för 7 st och 10 blev det(3 syskon följde med), tur att jag köpte på mig fler myggar och tallrikar än jag visste skulle komma! Puh!

Gjorde tårtbottnar dagen inna OCH som vanligt glömmer jag att ta kort på slutresultatet! hahaha, helt otroligt, så det är ju tur att jag gör likadana varje år så här är tårtan från förra året! :-) Bakade egna chokladmuffins toppade med dajmkulor och minimarshmallows!
Minispett de fick innan alla kakor och tårta, bra att grunda med!
Tips!
Balders Hage här i Göteborg kan man köpa jordens sötaste tårtpapper förpackat i ett paket med 72 st i 3 olika storlekar. Perfekt till kalas för de små!!
Tips nr 2!
Om du är på jakt efter helt neutrala godispåsar till fiskdammen så fick man köpa det löst på Balders Hage.....
I E's påsar låg det: 1 tablettask, 1 klubba, bilar och jordgubbsremmar och ....
....en söt liten groda, typ "beanie", inköpta i Chiang Mai, Thailand för 4 kr st...


Bakade och stod i kvällen innan och dukade och fixade hela dagen innan 10 st småttingar dök upp tillsammans med föräldrar. Det gick bra! Det märktes att detta var dagiskompisar får så lugnt och stilla som dessa små busfrån satt och åt har jag nog aldrig sett maken till! Alla vi föräldrar såg lika förvånade ut och det är nog så, att dessa små hjärtan är så vana med varandra att ingen behöver "balla ur" inför de andra. Kul hade vi och trevligt att lära känna de andra föräldrarna lite mer. Alla bor här i närheten och kommer förmodligen gå i samma skola/klass om några år och det känns tryggt att lära känna några av dem redan nu för snart är det nog även dags för "gå-hem-till-kompisar-å-leka-efter-dagis" har vi märkt, speciellt de med äldre syskon har koll på det där! Tiden går så otroligt fort bara, nästa vecka blir hon 3 år mitt lilla älskade trolltyg! Älskar dig.

2 kommentarer:

Ann sa...

Wow så fiiiiint du gjort för lilltjejen!!!!

Jag tar oxå kalas på större allvar än barnen. Dom vill bara äta tårta o öppna paket. Resten är till för mamma att sköta.

Vi har ju oxå mysiga Balders hage här i A-sås. Har du varit här? Den är så mysig på en innergård där man kan fika både inne o ute. Perfekt för barnfamiljer då barnen kan leka lite utan att man behöver vara rädd för att störa eller att det kommer bilar.
Varifrån kommer dom fina plastkorgarna i rosa o turkost??
Galet fina o praktiska.

ha en fin o skön helg!!

"M" sa...

Hej Ann! Äääälskar barnkalas! hahahaha
Ja, jag har varit i A-sås för några år sedan och fikat på ett av era mååånga caféer, mysigt!
Plastkorgarna är inköpta på Koh Lanta under årets resa i våras och kostade ca 3-4 kr styck, som hittat! Det är lite "Leila-pastelligt" över dem tycker jag och letar ständigt efter nya!

Ha det gott i värmen!
kram